Site Meter Despre: toate drumurile duc la rotbav

Thursday, January 22, 2009

toate drumurile duc la rotbav

dupa aia a venit revolutia. la revolutie am fost un erou, v-am mai povestit, am si certificat. revolutia a stat putin si a trecut. dupa aia, m-a prins si pe mine fiorul afacerilor. prietenul corci - tiganul de la parter fusese deja cu tac-su in ungaria si venise cu ceva banet, zicea ca vindea papuci si ca daca ma duc si eu ne scoatem de numa, ca de la el nu prea cumpara ungurii, ca-i tigan.

mah zic, buna idee, ia sa-mi fac eu pasaport. ma duc frumos la militie si intreb ce-mi trebuie pentru pasaport. plotonieru ma trimite sa citesc afisul din hol. ma intorc acasa, imi iau ochelarii si ma duc sa vad ce scrie pe afis. nu scria nimic de bie, cica trebuia sa primesc acordul parintilor. ok zic, cu maicamea o sa fie usor, da ce ma fac cu babacu? asta daca aude ca mana de lucru gratuita vrea sa plece in ungaria face ca trenul. ceea ce s-a si intamplat.

si ce m-am gandit eu? adica tiganul, ca mie nu-mi treceau prin cap chestii dintr-astea: sa trec granita ilegal. imi povestea corci cum a trecut varu-su, care avea interdicte, agatat sub tren. bine mah, zic, daca a trecut bivolul ala de varu-su, nu se poate sa nu reusesc si eu.


booon. ne urcam noi in tren directia oradea. bilete din parti, da las ca-i zcem nasului ca is la parinti. no si pe la rotbav - la vreo douazeci de km de brasov - vine controlorul sa ne intrebe de sanatate. tiganul, obisnuit sa minta, zice ca biletele-s la mama. "si-ale tale?" ma intreaba pe mine. "pai... tot la mama.." mah, zice controlorul, adica voi aveti aceeasi mama? "da.."

ca sa fac povestea lunga scurta, calatoria mea inspre budapesta s-a terminat la rotbav.

No comments: