Site Meter Despre: mary si peter in cuba (2)

Saturday, March 20, 2010

mary si peter in cuba (2)

aveau aia pe perete o lista cu preturile tuturor obiectelor din camera, inclusiv al pionezelor cu care era prinsa lista. daca faceai socoteala, te apuca groaza. o saptamana am dormit cu scrumiera-n pat, sa nu cumva sa se sparga, ca nu mi-ar mai fi ramas bani sa ma intorc inapoi.

usa de la balcon o "incuiai" proptind-o cu un ciomag. m-am uitat pe lista sa vad cat costa ciomagul, dar nu era acolo, asa ca l-am adaugat eu cu pixul. daca e sa fim ordonati, apai sa fim pana la capat, ce mama dracu'!

in prima noapte m-am pus in pat la 11 si am dormit bustean. in a doua, deja odihniti, am zis sa bagam un somn dupa-masa, ca sa fim in forma noaptea, la fiesta.

si ne trezim noi la 9 seara, ne imbracam de gala, ne asezam langa scena, sa fim in miezul party-ului, umplem masa cu coctail-uri si asteptam sa inceapa show-ul.

a aparut un domn entuziast pe scena, ne-a salutat cu un "bonzur" rasunator si a inceput sa baiguie ceva in engleza, in franceza si apoi in cubaneza. cand a vorbit in cubaneza am inteles ceva, ca v-am zis ca stiu limba. zicea ceva de "cerveza", "caffe" si "por favor". dupa aia, a aparut o doamna plinuta cu doua prietene si ne-au dansat ceva intre salsa si shotokan.

dupa aia, a venit unul cu o chitara de gat si ne-a cantat "comandante che guevarra". numa din gura, chitara era de decor. cred ca avea grija de ea cum aveam si eu de scrumiera.

s-a intors iarasi primul domn si ne-a indemna sa aplaudam. am aplaudat, ce sa facem. daca trebe, trebe. apoi domnul a plecat si un timp nu a mai aparut nimeni pe scena. am tot asteptat, si-am asteptat... nimic! ma, zic, asta-i suspans. adevaratio maestrii, n-am cezice, chapeau!

si am mai stat asa in suspans vreo cinci minute, pana am observat unul care se furisa prin spatele scenei cu chitara in brate. apoi m-am uitat in jur si am realizat ca numa noi mai suntem acolo. l-am fugarit pe ala cu chitara si l-am rugat sa-mi explice ce se intampla. pai ce sa se intample, zice, spectacolul s-a terminat. uite, e deja zece jumate!

si cam asa ne-am distrat si in urmatoarele seri, atata doar ca mai schimbau programul, din cand in canmd. ca de exemplu in a doua seara, cand ne puneau franturi de melodii si noi trebuia sa ghicim artistu si titlul piesei. iar ala care avea raspunsul, trebuia sa fuga pana la scena. toata seara a fost un iures de bastoane si carucioare rulante.

aveau in program si niste scurte scenete, dar dupa ce le vedeai pe primele 2-3 stiai deja la ce sa te astepti: fiecare incepea cu cativa indivizi care discuta civilizat, ca noi, aici, pe forum si se termina cu o cafteala.


ei, si dupa ce ne-am adapat, in felul asta, din cultura cubaneza am zis sa lasam naibii circul si sa ne bucuram de natura.

problema e ca eu nu stiu sa ma bucur de natura. dupa ce am cascat gura la munti si la mare vreo cinci minute si dupa ce m-am straduit sa admir un fel de trandafir salbatic corcit cu ochiul boului, m-am plictisit de moarte.

m-am intrebat: "oare ce ar face romanul generic in locul meu?" si am incercat sa injghebez un gratar. nu mi-a iesit, asa ca m-am dus si am mancat ceva. boon. acuma ce ar face romanul? a, of corz, ceva de baut. si mai departe? am luat-o deoparte pe nevasta-mea ca sa vorbim despre femei.

No comments: