Site Meter Despre: cine nu munceste, nu greseste. da' plateste

Saturday, July 13, 2013

cine nu munceste, nu greseste. da' plateste

m-am mai angajat odata ca bucatar, pentru ultima oara.

lucram la un hotel/restaurant din predeal, care tocmai fusese preluat pentru administrare de catre sefu' de sala. omul stabilise un buget fix pentru salarii, adica salariul alora vechi scadea de fiecare data cand aparea un nou angjat. nu e greu de inteles de ce noii veniti nu aveau viata usoara. 

chestia asta am aflat-o imediat ce m-am angajat, asa ca m-am resemnat, ma gandeam ca nu o sa fac multi purici pe-acolo. dar, spre surpriza mea, personalul eram mai degraba amabil cu mine, mai ales o chelnerita, cea care purta o pereche de desuuri cu claxon. yeap, avea o pereche de bikini cu o bucata de cauciuc atasata, genul de squeaky toy, care scotea un sunet strident cand o loveai. 
ma obisnuisem repede cu chelnerita care se lovea din cand in cand intre picioare, in scurt timp ajunsesem chiar prieteni, ma lasa si pe mine sa ma joc cu desuurile ei. 

viata era frumoasa, ma distram de minune, cu munca nu prea ma omoram, nu ca n-as fi vrut, dar nu ma lasa nimeni sa ma apropiu de bucataria propriu zisa. in cateva saptamani devenisem expert in curatat cartofi, spalat vase si cumparat tigari de la chioscul de peste drum.

si-am dus-o asa aproape o luna, cu un singur incident demn de semnalat: intr-o buna zi, cineva mi-a furat banii din buzunarul hainei de o lasasem in vestiar. nu putea fi decat unul dintre colegi, caci nimeni altcineva nu avea acces. pe moment m-am suparat foarte tare, i-am povestit prietenei mele chelnerita intamplarea, fata m-a ascultat cu rabdare, a facut cateva comentarii deloc binevoitoare la adresa gastii de hoti din hotelul ala si mi-a oferit ea bani imprumut, ca sa am cu ce plati biletul pana acasa. i-am inapoiat banii a doua zis si mi-am propus sa uit cat mai repede de incident.

la sfarsitul lunii, inainte sa se dea salariile, se facea o sedinta cu personalul in care sefu' de sala, noul patron, ii lua la suturi in fund pe angajati, le contabiliza boacanele si le scadea din slariu eventualele pierderi. nu eram foarte stresat de sedinta aia, nu facusem mai nimic toata luna, drept urmare nici greseli nu am avut cand sa fac.

si a inceput sedinta. seful era prietenos nevoie mare, ii lauda pe toti, era tot numai un zambet. asta-i zbirul in privinta caruia ma avertizasera colegii? gandeam eu. ca sa vezi in ce hal exagereaza lumea! 

apoi a venit randul meu si mi s-a pravalit cerul in cap. am aflat urmatoarele despre mine, fapte la care fusesera martori mai toti colegii: 
- ca am furat 15 kg de cascaval, 1 kg de miere, doi saci de cartofi, trei rude  de salam de sibiu si o gramada de alte maruntisuri pe care seful, marinimos, m-a anuntat ca nu a mai stat sa le contabilizeze.
- ca am spart 6 farfurii, 4 pahare si am pierdut cateva tacamuri. 
- ca am stricat usa de la frigider.
- ca am stricat patul dintr-o camera
- ca am otravit catelul hotelului
- ca am infundat un veceu aruncand tampoane folosite in el.
- samd

am fost concediat, desigur. din salariul ce mi se cuvenea am mai primit aprox. 10% si, cand m-am dus sa-mi iau banii aia, am aflat ca prietena mea, chelnerita, fusese data afara. au prins-o furand din vestiar.

No comments: