Site Meter Despre: sinucigasii

Sunday, October 22, 2006

sinucigasii

22.
uite, nelutzule, vorbea cineva pe aici despre canadienii care se sinucid. mi-am amintit ca asta era unul dintre argumentele tale forte impotriva societatii care, daca nu te-a primit cu bratele deschise, macar ti-a lasat usile intredeschise, ca sa depinda de tine daca bagi umarul si intrii sau incepi sa plangi pe prag.

pai, nelutzule, asta nu-i neaparat rau. stiu ca, la tine in sat, omu prefera sa-si hacuiasca nevasta, vecinul, trecatorul imprudent, soacra, copii si sa zica dup-aia: "nu-mi pare rau, macar l-am terminat pe dujman. plus ca eram beat, asa ca nu se pune."

chestie care se intampla si pe aici, uneori, pentru ca-s multi d-astia ca tine, veniti din diferite sate ale lumii. sa ne gandim numai la ce spunea tovarasa wong, despre pistolarii emigranti. eu cred ca s-a apucat sa caute cauzele in directia gresita. cauzele vin cu ei de-acasa, aici numai se acutizeaza.

daca facem o mica comparatie a actelor de violenta gratuita, satul tau castiga detasat, nelutzule.

ce se intampla aici este pur si simplu un alt mod de a gestiona o situatie personala perceputa ca fiind de nesuportat. prefer asa, decat sa-mi iasa cu sapa la prasit pe strada. din statistici, reiese ca sinuciderile sunt precedate, in majoritatea cazurilor, de probleme cu drogurile, ceea ce ne vorbeste despre o persoana care si-a pierdut directia. iarasi, o mare parte dintre sinucigasi au probleme de sanatate mentala.

ia gandeste-te la asta, nelutzule, tu, care-mi spui ca societatea e de vina pentru numarul mare de sinucigasi: de ce majoritatea se sinucid toamna? e societatea mai nasoala toamna?

No comments: