Site Meter Despre: te-am vazut cum mai tragi tu cate-o linie pe peretele sufrageriei

Sunday, October 22, 2006

te-am vazut cum mai tragi tu cate-o linie pe peretele sufrageriei

6.
si uite asa, nelutzule, mai trecu o zi, taras-grapis. lucrurile nu merg aproape niciodata pe-atat de repede pe cat ne-am dori, dar poate ca-i mai bine asa.

te-am vazut, nelutzule, cum mai tragi tu cate-o linie pe peretele sufrageriei, cand mai auzi cate-o sirena de salvare. si te-am auzit cum spui cu satisfactie: "io-te ca a mai murit un indian!" stiu, nici macar nu te feresti, da parca totusi, nelutzule, ai mers cam prea departe.

ii tot dai inainte ca astia nu au istorie; de parca te incalzeste pe tine cu ceva ca bunicu-tu a fost prizonier la rusi. pai saracu batran nici acum nu stie de ce luptau ei pentru tara taman in rusia. fac pariu ca daca cineva i-ar fi dat in loc de ordinul de concentrare o paine si-o sfoara de pamant, isi baga cu entuziasm picioarele in ea istorie.

si nu stiu ce sa zic, ma nelutzule, da daca tot ii dai inainte cu subiectul asta, sa nu uitam ca istoria de care vorbesti se rezuma la cateva partide de sex pe care rusii&turcii ni le-au administrat, de-am mers cracanati cateva secole; unii mai merg asa si astazi.

un alt fix de-al tau e ca astia-s murdari; pai mai, nelutzule, nu am intalnit atatia jegosi in toata canada cati am intalnit la tine acasa,cand ti-ai serbat incorporarea. doua ore a trebuit sa suport cantece de vitejie si urlete de "hai liberare!" ale unora care mai aveau ani buni pana la armata.

cand esti in toane bune, recunosti ca era de kkt locul tau de munca, ca seful, care, intamplator era vecin cu tine, te trimitea sa-i cumperi bere, sa-i speli masina, chestii d-astea. numa ca imediat iti revii si povestesti la toata lumea care sta sa te asculte cum aveai tu sofer la scara si secretara cu craci lungi. minti, ma nelutzule, minti asa ca o mare parte dintre emigranti. ai si tu dreptate in felul tau, aici nimeni nu stie ce ai fost in tara si, daca nu esti in stare sa faci nimic, macar sa te impopotonezi cu un iluzoriu trecut glorios.

si ii minti si pe aia din tara, care te intreaba cu ce te ocupi; "lucrez ca assistent manager intr-o firma de export" declari tu cu mandrie; juri ma nelutzule ca-i asa? sa-ti cada pizza din mana pe bombeul clientului daca minti?

ce sa-ti mai zic, nelutzule, e deja tarziu, ar fi cazul sa ma retrag la garaj. hai ca mai discutam maine;

facem noi sa fie bine.

No comments: