Site Meter Despre: vreau sa revin putin la religie, pentru ca te stiu foarte evlavios

Sunday, October 22, 2006

vreau sa revin putin la religie, pentru ca te stiu foarte evlavios

12.
uite, nelutzule, astazi m-am trezit devreme, drept pentru care mi-am zis ca nu strica sa mai stam de vorba, asa, dimineata, pe stomacul gol.

vreau sa revin putin la religie, nelutzule, pentru ca te stiu foarte evlavios. stiu ca nu ratezi nici o noapte de inviere, asa cum nu ratezi nici cheful de dupa.

da ia spune, in afara de obiceiul asta si de crucile pe care ti le faci cand treci pe langa biserici, in ce altceva mai consta evlavia ta? adica, de ce te consideri tu credincios? faptul ca raspunzi la sondajele de opinie ca ai incredere in biserica nu inseamna nimic, de vreme ce nu prea ai relatii serioase cu institutia respectiva.

crezi in dumnezeu, zici tu; ok, de acord, dar cum iti manifesti tu credinta asta, in afara de crucile de care vorbeam? gigi, de pilda, care crede in alcool, e ranga tot timpul; se vede treaba ca el crede cu adevarat.

ce vreau eu sa zic, nelutzule, e ca la tine, acele cruci de care vorbeam nu se deosebesc cu nimic de scuipatu peste umaru stang atunci cand iti taie pisica neagra calea. adica, nu au nici o baza, da tu cezi ca e mai sanatos sa le faci, ca nu se stie, la o adica, la sfarsit, daca chiar exista d-zeu, sa poti sa-i spui, impacat cu tine insuti: "stiu ca am facut tampenii in fiecare amarata de zi din viata mea, da n-am ratat nici o biserica fara sa-mi fac cruce!" - chestie care o sa-l dea gata pe d-zeu, asa cum ti-a dat popa andrei in scris cand v-ati baut mintile in beci la tine.

stiu ca o sa te superi de numa ca nu scriu dumnezeu cu litera mare, da mai, nelutzule, io fac pariu ca el nu se sinchiseste foarte tare de regulile gramaticale. asa cum nu se sinchiseste nici de crucile tale. si nici nu se bucura de numa ca te vede de inviere in biserica, asteptand nerabdator sa se termine slujba, cu gandul la bairamu de dupa.

No comments: